Oplossing muziek id AV wereld
+23
Chiel
witkap
Jonas
billycaron
Koen
Lee
wizzo
maartenparedis
Bert
stevedauwe
JeezY
bart
Britt
Sven
Geert
swaf
Bladluisje
Jan De Vos
Torres
Frederik
Pieter
Thomas C
Andreas De Brabandere
27 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Oplossing muziek id AV wereld
idd, mijn excusesPieter schreef:Banee gij. Of k heb heel slecht geheugen, of die komt er van int begin in ze.Torres schreef:Ie doet nie altijd mee in die veiling-tussenstukken... enkel de laatste 3 of 2 keer denkek, dus je antwoord zou redelijk bescheten zijn :pPieter schreef:als hij het vraagt ga ik wel niet telkens "veiling" schrijven, doch wel "Samuel Fucking Jackson". En zo hoort iedereen het te doen.
Weet er iemand waar dat de concertmeester bij een symfonisch orkest staat?
Ik weet dat hij bij de eerste violen hoort, maar waar ergens?
maartenparedis- Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 27-10-08
maartenparedis schreef:Weet er iemand waar dat de concertmeester bij een symfonisch orkest staat?
zie p.5
Britt- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 26-05-09
Leeftijd : 34
Vraag 3, staan die vergelijkingen van die filmische parameters met de die van de muziek er ook in? Kheb daar dan over gelezen (zou goe kunnen ze).
En is da nu eigenlijk het antwoord van vraag 4? En kan er ook iemand da vergelijken met de parameters van de muzikale compositie?
En is da nu eigenlijk het antwoord van vraag 4? En kan er ook iemand da vergelijken met de parameters van de muzikale compositie?
Andreas De Brabandere- Aantal berichten : 248
Registratiedatum : 22-10-08
Leeftijd : 35
Da staat er niet zeBritt schreef:maartenparedis schreef:Weet er iemand waar dat de concertmeester bij een symfonisch orkest staat?
zie p.5
Andreas De Brabandere schreef:Da staat er niet zeBritt schreef:maartenparedis schreef:Weet er iemand waar dat de concertmeester bij een symfonisch orkest staat?
zie p.5
orkestmeester is niet de dirigent
ik denk!! dat orkestmeester le crème de la crème is bij de eerste violen, kan mis zijn want tis lang geleden dak nog op de banken zat in de muziekschool.
Jonas- Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 05-01-09
Jonas schreef:Andreas De Brabandere schreef:Da staat er niet zeBritt schreef:maartenparedis schreef:Weet er iemand waar dat de concertmeester bij een symfonisch orkest staat?
zie p.5
ik denk!! dat orkestmeester le crème de la crème is bij de eerste violen, kan mis zijn want tis lang geleden dak nog op de banken zat in de muziekschool.
kdenk dat hij helemaal vanvoor bij de violen zit, link naast de dirigent
niemand antwoord hier op?Andreas De Brabandere schreef:Vraag 3, staan die vergelijkingen van die filmische parameters met de die van de muziek er ook in? Kheb daar dan over gelezen (zou goe kunnen ze).
wat maakt wikipedia het toch makkelijk maar verwar wel nen concertmeester ni met nen orkestmeester want das den dirigentmaartenparedis schreef:Jonas schreef:Andreas De Brabandere schreef:Da staat er niet zeBritt schreef:maartenparedis schreef:Weet er iemand waar dat de concertmeester bij een symfonisch orkest staat?
zie p.5
witkap- Aantal berichten : 185
maartenparedis schreef:Jonas schreef:Andreas De Brabandere schreef:Da staat er niet zeBritt schreef:maartenparedis schreef:Weet er iemand waar dat de concertmeester bij een symfonisch orkest staat?
zie p.5
Klopt, hij zit bij de eerste violen helemaal links.
PB- Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 06-11-08
PB schreef:
klopt dus niet
witkap schreef:PB schreef:
klopt dus niet
Een vriendin van mij speelt vaak mee in zo'n concertdinges en die wist mij da te vertellen...waar zit hij dan wel ?
PB- Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 06-11-08
ik denk da uw vriendin teveel met de blaasinstrumente bezig is want uwe concertmeester zit tusse de violen en de orkestmeester= dirigent
nog effekes ivm vraag 4
als oplossing wordt hier enkel de paramater opbouw gegeven, maar als ge in uwe cursus kijkt staat er bij parameter 7 (pg10) ook aardig wat, alhoewel dit nog grootendeels overkomt met wat er staat, maar er wordt ook gezegd dat er ook een referentie bestaat tussen het begin en eind van de film. Bussotti (de vioolbouwer) maakt deze voor zijn (weliswaar on/dood/nooit geboren) zoon, en Morritz aka samuel jackson belooft hem aan zijn dochtertje... dus polyfonie van tijd, locatie en situatie...
kan dit als aanvulling gelden of is dit volledig naast de kwestie ?
als oplossing wordt hier enkel de paramater opbouw gegeven, maar als ge in uwe cursus kijkt staat er bij parameter 7 (pg10) ook aardig wat, alhoewel dit nog grootendeels overkomt met wat er staat, maar er wordt ook gezegd dat er ook een referentie bestaat tussen het begin en eind van de film. Bussotti (de vioolbouwer) maakt deze voor zijn (weliswaar on/dood/nooit geboren) zoon, en Morritz aka samuel jackson belooft hem aan zijn dochtertje... dus polyfonie van tijd, locatie en situatie...
kan dit als aanvulling gelden of is dit volledig naast de kwestie ?
nee, concertmeester is niet de dirigentwitkap schreef:ik denk da uw vriendin teveel met de blaasinstrumente bezig is want uwe concertmeester zit tusse de violen en de orkestmeester= dirigent
"The concertmaster/mistress, (from German Konzertmeister) is the leader of the first violin section of an orchestra. In the UK, the term commonly used is leader. Any violin solo in an orchestral work is played by the concertmaster (except in the case of a concerto, in which case guest soloists may be heard)"
http://en.wikipedia.org/wiki/Concertmaster
witkap schreef:ik denk da uw vriendin teveel met de blaasinstrumente bezig is want uwe concertmeester zit tusse de violen en de orkestmeester= dirigent
dat dacht ik dus ook - orkestmeester = dirigent
niet dus:
De concertmeester in een symfonieorkest is de leider van de eerste violen en tevens de repetitor van het orkest.
Deze musicus dirigeert het orkest indien nodig tijdens sectie-repetities. Soms verschijnt de concertmeester bij concerten alleen op het podium, voordat de dirigent of eventuele solisten verschijnen. Bij beroepsorkesten treedt de dirigent meestal alleen op tijdens generale repetities en uitvoeringen.
Laatst aangepast door Britt op wo jun 03, 2009 10:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Niemand?Andreas De Brabandere schreef:niemand antwoord hier op?Andreas De Brabandere schreef:Vraag 3, staan die vergelijkingen van die filmische parameters met de die van de muziek er ook in? Kheb daar dan over gelezen (zou goe kunnen ze).
maartenparedis schreef:nee, concertmeester is niet de dirigentwitkap schreef:ik denk da uw vriendin teveel met de blaasinstrumente bezig is want uwe concertmeester zit tusse de violen en de orkestmeester= dirigent
"The concertmaster/mistress, (from German Konzertmeister) is the leader of the first violin section of an orchestra. In the UK, the term commonly used is leader. Any violin solo in an orchestral work is played by the concertmaster (except in the case of a concerto, in which case guest soloists may be heard)"
zien ekik nu zo scheel of zedde gijle da CONCERTMEESTER TUSSE DE VIOLEN EN ORKESTMEESTER VANVOOR ME EEN STOKJE ZWAAIEN HALLO ENIGE HERSENCELLEN AANWEZIG
edit: danku britt
witkap schreef:maartenparedis schreef:nee, concertmeester is niet de dirigentwitkap schreef:ik denk da uw vriendin teveel met de blaasinstrumente bezig is want uwe concertmeester zit tusse de violen en de orkestmeester= dirigent
zien ekik nu zo scheel of zedde gijle da CONCERTMEESTER TUSSE DE VIOLEN EN ORKESTMEESTER VANVOOR ME EEN STOKJE ZWAAIEN HALLO ENIGE HERSENCELLEN AANWEZIG
wow, amai ge kunt ook kalm blijven hoor
Het is dus wat ik in de vorige post heb geschreven.
De concertmeester is NIET de dirigent.
srr ma was enkel om duidelijk te maken da hij neen zei en dan bevestigde wat ik zei, twas ni als roepen bedoeld
excuses als er misverstanden zouden optreden
als hij vraagt duidt de dirigent EN de orkestmeester aan dan kunde hier ook uit afleiden dat die niet hetzelfde zijn
witkap schreef:srr ma was enkel om duidelijk te maken da hij neen zei en dan bevestigde wat ik zei, twas ni als roepen bedoeld
allright
geen probleem ze
kben ook gefrustreerd namelijk, het vak is zo stom..
De cursus trekt op geen kloten.
Andreas De Brabandere schreef:Niemand?Andreas De Brabandere schreef:niemand antwoord hier op?Andreas De Brabandere schreef:Vraag 3, staan die vergelijkingen van die filmische parameters met de die van de muziek er ook in? Kheb daar dan over gelezen (zou goe kunnen ze).
jawel, enkele posts geleden (mijn vorige post dus), een opmerking op vraag 4, kzalt hier nie helemaal terug uitleggen, checkt vorige post of cursus pg 10 onderaan. (polyfonie)
Andreas De Brabandere schreef:als hij vraagt duidt de dirigent EN de orkestmeester aan dan kunde hier ook uit afleiden dat die niet hetzelfde zijn
da zijn vragen die studenten hebben opgeschreven dus is het mogelijk dat er fouten instaan of dat die vraag nen instinker was
en kan er iemand vraag 3 daar de parameters met elkaar vergelijken?
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» muziek id audiovisuele wereld
» Oplossing examen Belichtingstechnieken 2005-2006
» Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)
» Oplossing examen Belichtingstechnieken 2005-2006
» Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: