BGM Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

+12
Thomas C
Bladluisje
Lee
Andreas De Brabandere
tom
Tjoez
witkap
Jonas
pietervc
Hyun
Torres
Pieter
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Pieter di mei 26, 2009 7:38 pm

2004 - 2005

1. De pitch in de 35mm standaard beeldverhouding 1:1,85 bedraagt 4,75mm. Welke is de totale
lengte van een negatieffilm met een opnametijd van 11 minuten bij een opnamesnelheid van
24 bps?

zie http://neelz.net/data/bgmrits/1BGM/V802A/v802a_oefeningenexamen.pdf

2. Je moet een filmopname maken aan 24 bps met een filmcamera, uitgerust met een
verstelbare vlinder met een maximale opening van 160°, regelbaar in stappen van 5° tot
minimaal 10°.

a. Bereken de belichtingstijd per beeld bij maximale vlinderopening?

zie http://neelz.net/data/bgmrits/1BGM/V802A/v802a_oefeningenexamen.pdf


b. Na lichtmeting en interpretatie kom je tot een diafragmaopening van F:16. Je wil
echter diafragma F:8 gebruiken. Op hoeveel ° stel je de vlinderopening in?

zie http://neelz.net/data/bgmrits/1BGM/V802A/v802a_oefeningenexamen.pdf


c. Je wil met dezelfde diafragma opening (F:Cool dezelfde opname maken aan 36 bps. De
verlichtingssterkte kan niet gewijzigd worden. Op hoeveel ° stel je de vlinder nu in?
Bereken de belichtingstijd?

zie http://neelz.net/data/bgmrits/1BGM/V802A/v802a_oefeningenexamen.pdf


d. Bereken bij dezelfde vlinderopening als in c) , de belichtingstijd bij 72 bps. Welk
diafragma stel je nu in?

zie http://neelz.net/data/bgmrits/1BGM/V802A/v802a_oefeningenexamen.pdf

3. Bespreek het principe van de reflexzoeker met de verspiegelde vlinder (+ schets).

Op gesloten sector(en) vd. vlinder: spiegel(s) onder een hoek van 45° tov. vd. optische as.
Hierdoor krijgt men steeds een beeld in de zoeker op de momenten dat de film niet wordt belicht.
Voordelen:
- licht: integraal naar filmstrook/zoeker
- geen parallax
- controle v scherptediepte door zoeker
Nadeel:
- flikkering in de zoeker tijdens opnames

Zie ook cursus blz 34-37



4. Verklaar:

- Demarcatielijnen
Duiden de verschillende beeldverhoudingen aan voor een gegeven opname formaat. (bv verhouding 1:1.37 / 1:1.66). Doet ook dienst als Title/Action Safe
- B-winding
Indien je een éenzijdig geperforeerde filmrol kloksgewijs afrolt, en de perforaties bevinden zich aan de verste kant, dan is het een B-winding.
Dit wordt voornamelijk gebruikt bij opnames.

- Anamorfose
Techniek waarbij een (de)compressiefactor wordt toegepast op het beeld. Bijvoorbeeld: een 2.35 beeld dat op de filmrol wordt bewaard als een 1.17 beeld (horizontale uitrekking), om dan bij de projectie met dezelfde factor terug dient vervormd te worden om het juiste (onvervormde) beeldformaat terug te bekomen.
- Sleepgrijper
Een grijper die enkel een verticale beweging toepast voor het transporteren van film. Hierdoor kan met niet terugspoelen of achteruit filmen. Door echter 2 sleepgrijpers in de camera te integreren (zie Bolex), kan men één gebruiken om voorwaarts en één om achterwaarts te filmen.


5. Je moet een 35mm opname (beeldverhouding 1:1.66) maken van een achtergrond met een
breedte van 5,30m. Je gebruikt een opnameobjectief met een brandpuntsafstand van 24mm.
De beeldbreedte op de filmstrook bedraagt 25,37mm. Vanop welke afstand moet je deze
opname maken om een scherp beeld op de filmstrook te vatten?

zie http://neelz.net/data/bgmrits/1BGM/V802A/v802a_oefeningenexamen.pdf


6. Het super 16 formaat is (kies 1 van de volgende):

- Een 16mm distributiestandaard (met beeldverhouding 1:1,37 en voorzien van optisch geluid)
- Een 16mm distributiestandaard met beeldverhouding 1:1,66, voorzien van magnetisch geluid
- Een 16mm dubbelgeperforeerd cameraorigineel dat na ontwikkeling middendoor gesneden
wordt zodanig dat een super 8 projectiekopie ontstaat.
- Een 16mm opnamestandaard met een beeldverhouding van 1:1,66
- Een 16mm opname- en distributiestandaard met een beeldverhouding 1:1,27 en een
horizontale compressie en decompressie factor 2.

7. Je moet een filmopname in het klassieke 16mm formaat (1:1,37) maken van een bergrivier
waarin water wordt gegoten uit een fles. In de uiteindelijke projectiekopie moet de beweging
omgekeerd worden weergegeven (het water moet uit de rivier naar de fles terug vloeien). Je
maakt de opname met een 16mm camera waarmee je niet achterwaarts kan filmen. Je kan
behalve negatiefmontage en het trekken van de positieve kopie geen productiebewerkingen
laten uitvoeren in het labo. Hoe ga je te werk?
Belangrijk is hier dat je een 16mm film gebruikt met perforaties aan beide zijden.
Op het moment van opname, plaats je de camera ondersteboven. Na het ontwikkelen draai je de filmstrook 180° (kloksgewijs).
Bij enkelzijdig geperforeerde film zou dit niet lukken omdat de perforatierand dan aan de verkeerde kant zit.


Laatst aangepast door Pieter op di mei 26, 2009 9:40 pm; in totaal 10 keer bewerkt
Pieter
Pieter
Admin
Admin

Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kaprijke - Brussel

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren

Bericht  Pieter di mei 26, 2009 7:39 pm

2005 - 2006 zit 1

1. De pitch in de 35mm standaard, beeldverhouding 1:1,85 bedraagt 4,75mm. Welke is de totale
opnameduur van een 300m bobijn bij een beeldsnelheid van 24 bps?

35mm heeft 4 perforaties, lengte van 1 frame is dus 4 x 4,75mm (pitch) = 19mm.
300m film = 300 000 mm film
300 000 / 19 = 15 790 beeldjes
15 790 / 24 (bps) = 658 sec = +- 11 minuten film


2. Je moet een filmopname maken aan 24 bps met een filmcamera, uitgerust met een
verstelbare vlinder met een maximale opening van 160°, regelbaar in stappen van 5° tot
minimaal 10°.

a. Bereken de belichtingstijd per beeld, in breukvorm, bij maximale vlinderopening?

T = 160° / (360 x 24 bps) = 0,02 s of 1/50 s

b. Na lichtmeting en interpretatie kom je tot een diafragmaopening van F:16. Je wil
echter diafragma F:8 gebruiken. Op hoeveel ° stel je de vlinderopening in?

van f/16 naar f/8 betekent twee stops openen, per stop moeten we vlinderopening halveren om zelfde hoeveelheid licht op de film te werpen.
160° / 2 = 80°
80° / 2 = 40°
we stellen vlinderopening dus in op 40°


c. Je wil met dezelfde diafragma opening (F:Cool dezelfde opname maken aan 36 bps. De
verlichtingssterkte kan niet gewijzigd worden. Op hoeveel ° stel je de vlinder nu in?
Bereken de belichtingstijd?

bij 24bps:
T= 40° / (360 x 24bps) = 1/216 s -> Moet zo blijven

bij 36bps:
T = alfa / (360 x bps)
1/216 = alfa / (360 x 36)
alfa = (360 x 36) / 216 = 60°

Vlinderopening moet dus op 60° ingesteld worden.




d. Bereken bij dezelfde vlinderopening als in c) , de belichtingstijd bij 72 bps, in
breukvorm. Welk diafragma stel je nu in?

T = 60° / (360 x 72 bps) = 1 / 432 s

van 1/216 s naar 1/432 s is halvering van de belichtingstijd, dus moeten we diafragma van f/8 naar f/5.6 brengen



3. Bespreek het principe van de reflexzoeker met de verspiegelde vlinder (+ schets). Welke
zijn voor voor- en nadelen van dergelijk systeem?

Op gesloten sector(en) vd. vlinder: spiegel(s) onder een hoek van 45° tov. vd. optische as.
Hierdoor krijgt men steeds een beeld in de zoeker op de momenten dat de film niet wordt belicht.
Voordelen:
- licht: integraal naar filmstrook/zoeker
- geen parallax
- controle v scherptediepte door zoeker
Nadeel:
- flikkering in de zoeker tijdens opnames

Zie ook cursus blz 34-37


4. Je moet een 35mm opname maken, in scope (!) met een opnameobjectief van 24mm. De
beeldbreedte op de filmstrook is 22mm en de afstand camera-achtergrond bedraagt 5m.

a. Welke is de minimumbreedte van de achtergrond?

Je werkt met scope, dus is het belangrijk te weten dat je onderwerp dubbel zo smal zal zijn op je film.

f=(afstand x 2 x breedte(filmbeeld) ) / breedte(achtergrond)

( 5m x 2 x 0,022m ) / 0,024m = 9,17m


b. Hoeveel bedraagt de hoogte van de achtergrondpanelen?

[i]breedte/hoogteverhouding bij scope is 2.35:1, dus minimale hoogte is 9,17m / 2.35 = 3,9 meter
[/i]


5. Je moet een filmopname in het klassieke 16mm formaat (1:1,37) maken van een auto die
vooruit rijdt. In de uiteindelijke projectiekopie moet de beweging echter omgekeerd worden
weergegeven (de auto rijdt achteruit). Je maakt de opname met een 16mm camera waarmee
je niet achterwaarts kan filmen. Je kan behalve negatiefmontage en het trekken van de
positieve kopie geen productiebewerkingen laten uitvoeren in het labo. Hoe ga je te werk?

Belangrijk is hier dat je een 16mm film gebruikt met perforaties aan beide zijden.
Op het moment van opname, plaats je de camera ondersteboven. Na het ontwikkelen draai je de filmstrook 180° (kloksgewijs).
Bij enkelzijdig geperforeerde film zou dit niet lukken omdat de perforatierand dan aan de verkeerde kant zit.


6. De Cinemascope standaard is (kies 1 van de volgende):

- een 35mm standaard met beeldverhouding 1:1,37 en voorzien van magnetisch geluid
- een 35mm standaard met beeldverhouding 1:1,85 en voorzien van optisch geluid.
- een 35mm standaard met beeldverhouding 1:1,27 en compressiefactor 2, voorzien van 4
magnetische sporen

- een 35mm distributiestandaard met 3 filmstroken en een aparte 35mm geluidsband
- een 35mm opnamestandaard met beeldverhouding 1:1 met verticale compressiefactor 2


Laatst aangepast door Pieter op di mei 26, 2009 10:14 pm; in totaal 8 keer bewerkt
Pieter
Pieter
Admin
Admin

Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kaprijke - Brussel

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Pieter di mei 26, 2009 7:39 pm

2005 - 2006 zit 2

1. De pitch in de super16 standaard – beeldverhouding 1:1,66 – is 7,49mm (.295’’). De nuttige
lengte van het bobijn cameranegatief bedraagt 120m. Wat is de totale opnameduur – in
minuten en seconden – bij een beeldsnelheid van 24 bps?

Bij S16 hebben we 1 perforatie per beeld, dus pitch = hoogte 1 beeld.
120 000 mm / 7,49 mm= 16 021 frames
16 021 / 24 = 668 s = 11m 8s



2. Filmopname aan 24 bps. Maximale vlinderopening bedraagt 180°, regelbaar in stappen van 5°
tot -5°.


a. Belichtingstijd in breukvorm bij maximale vlinderopening?

T = 180° / (360 x 24) = 1/48 s

b. Na metingen kom je uit op een diafragmawaarde 11. Je wil een diafragmawaarde 5,6
gebruiken. Welke vlinderopening stel je in?

van f/11 naar f/5.6 zijn 2 stops, dus 2 maal vlinderopening halveren
180° / 2 = 90°
90° / 2 = 45°

We stellen vlinderopening 45° in


c. Je behoudt de diafragmawaarde 5,6 en wil een opname maken aan 48 bps. De
verlichtingssterkte blijft. Welke vlinder stel je in? Welke belichtingstijd gebruik je?

bij 24bps:
T= 45° / (360 x 24bps) = 1/192 s -> Moet zo blijven

bij 48bps:
T = alfa / (360 x bps)
1/192 = alfa / (360 x 48)
alfa = (360 x 48) / 192 = 90°

Vlinderopening moet dus op 90° ingesteld worden.



d. Bij de vlinderopening van (c): Welke belichtingstijd stel je in bij 72 bps (in breukvorm?
Welk diafragma stel je in?

T = 90° / (360 x 72 bps) = 1 / 288 s
Om 1 stop open te kunnen draaien moeten we halve belichtingsduur van 1/192 s ofwel 1/384 s hebben. Aangezien 1/288 s net tussen die twee ligt, neem ik aan dat we ons diafragma dus een halve stop moeten opendraaien. f4+1/2 stop dus (tussen f4 en f5.6)



3. Bespreek aan de hand van een schets het principe van de reflexcamera met split-
beamprisma. Welke zijn de voor- en nadelen van een dergelijk zoekersysteem.

Met dit systeem is het ook mogelijk om zombies te doden. Waar men dit vroeger enkel kon door het scheiden van hoofd en lichaam door middel van bijlen, samuraizwaarden, bloederige kettingzagen of met een welgemikt schot van een shotgun, is het nu mogelijk met één straal van de split-beamprisma de zombies naar de eeuwige jachtvelden te sturen. De straal, ofte "beam", die uit dit prisma voortkomt, heeft een frequentie van een kleine 3GHz en een amplitude onvatbaar voor het normale menselijke brein. Tests hebben aangewezen dat de meest efficiënte manier van zombiepreventie het aanbrengen is van het split-beamprisma op zwart-witte dieren. Niet enkel koeien, maar ook panda's, pinguins en zebra's over de hele wereld worden van dit stukje technologie voorzien. Voor meer info omtrent dit fantastisch staaltje wetenschap, ontwikkeld door de russen, die -geef maar toe- ons leven elke dag een stukje prettiger maken, verwijs ik jullie graag door naar pagina 38 en 39 van de cursus.


4. Je moet een 35mm opname maken – beeldverhouding 1:1,85 – met een opnameobjectief va
24mm. De beeldbreedte op de strook is 22mm en de afstand camera-achtergrond bedraagt
5 meter.

a. Minimumbreedte van de achtergrond?

f = ( afstand x breedte(filmbeeld) ) / breedte(achtergrond)
( 5 m x 0,022 m )/ 0,024 m = 4,58 m


b. Hoogte achtergrondpanelen?

hoogte/breedteverhouding is 1:1.85 dus hoogte is 4,58m / 1,85 = 2,48 meter

6. Je moet een splitscreenopname maken in 35mm (1:1,66). Het kader verandert niet. In het
eindresultaat is 2 keer hetzelfde personage te zien dat dialogeert met zichzelf. De camera is
voorzien van een afneembare lader. De filmstrook kan niet teruggespoeld of achteruit
gedraaid worden in de camera. Je kan geen postproductie bewerkingen laten uitvoeren door
het labo.

Beschikbare accessoires: Lichtdichte laadzak, compendium met caches, zeer stevig en goed
gestabiliseerd statief.

Gemakkelijkheidshalve laden we een nieuwe filmrol. We plaatsen het compendium voor de lens van de camera en installeren een cache die bv. de linkerhelft van het beeld afdekt. We duiden op het compendium aan tot waar de cache komt en installeren de camera stevig op het stabiele statief. We nemen de scene op waar het personage zich in het rechterkant van het beeld bevindt. Na opname noteren we het nummer van het frame tot waar we gefilmd hebben en ontladen het magazijn in een lichtdichte zak. We spoelen manueel de filmrol terug en laden dezen opnieuw in de camera. We plaatsen nu de cache over het rechterdeel van het beeld en matchen de grens duidelijk met onze vorige aanduiding. We mogen zeker niet twee keer een deel onbelicht houden of we krijgen een zwarte lijn op het scherm. We filmen nu de scene opnieuw, met de acteur in het linkerdeel van de scene. We filmen tot we het frame dat we vooraf genoteerd hebben, bereiken.


Laatst aangepast door Pieter op di mei 26, 2009 10:07 pm; in totaal 10 keer bewerkt
Pieter
Pieter
Admin
Admin

Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kaprijke - Brussel

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Torres di mei 26, 2009 8:29 pm

Doazi! Veel overzichtelijker... alsk er nu morgen nog door ben, krijg je gie va mi achter de examens e pinte Wink
Torres
Torres
Admin
Admin

Aantal berichten : 422
Registratiedatum : 11-10-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : beselare

http://www.myspace.com/ignoredmusic

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Hyun di mei 26, 2009 8:35 pm

Volgens mij wordt da't examen me't hoogste klasgemiddelde..

PS: respect trouwens voor't samenvatten !!
Hyun
Hyun

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 26-11-08
Woonplaats : Oostkamp en Brussel

http://nl.youtube.com/user/somatichdg

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  pietervc di mei 26, 2009 8:53 pm

Hyun schreef:Volgens mij wordt da't examen me't hoogste klasgemiddelde..

PS: respect trouwens voor't samenvatten !!

ideaal perfect man!

pietervc

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 06-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Jonas di mei 26, 2009 9:15 pm

dat pieter zoveel over heeft z'n medestudenten, incroyablement!!!!
alleen jammer van de schets ivm de zoeker... :p
Jonas
Jonas

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 05-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  witkap di mei 26, 2009 9:25 pm

nog enkele vraagjes
waarom ga je pas na ontwikkeling uw pelicule draaien? ja mag toch nix doen van productiebewerkingen in het labo.
waarom bij de splitscreenopname niet de oplossing die in de pdf stond?


Laatst aangepast door witkap op di mei 26, 2009 9:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt
witkap
witkap

Aantal berichten : 185
Registratiedatum : 22-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  witkap di mei 26, 2009 9:39 pm

Pieter schreef:
witkap schreef:nog enkele vraagjes
waarom ga je pas na ontwikkeling uw pelicule draaien? ja mag toch nix doen van productiebewerkingen in het labo.
waarom bij de splitscreenopname niet de oplossing die in de pdf stond?

1: das geen productiebewerking in het labo, dat is een bewerking bij de montage. Maar je kan het natuurlijk ook voor het filmen doen denk ik.

de samyn leeft nog in den tijd da ge nog moest knippen in uw pelicule als montage

2: de oplossing in de pdf zorgde ervoor dat de personages maar half belicht werden en de achtergrond volledig. Hierdoor kunnen uw personages volgens mij een spookeffect krijgen, ze worden transparant (zeker bij het dragen van zwarte kledij tegenover een heldere achtergrond)

dan zien er uw personages uit als de samyn aja t lelijk spook
ma ga je dan int midden niet een fijne overbelichte strook krijgen

witkap
witkap

Aantal berichten : 185
Registratiedatum : 22-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Pieter di mei 26, 2009 9:43 pm

witkap schreef:
Pieter schreef:
witkap schreef:nog enkele vraagjes
waarom ga je pas na ontwikkeling uw pelicule draaien? ja mag toch nix doen van productiebewerkingen in het labo.
waarom bij de splitscreenopname niet de oplossing die in de pdf stond?

1: das geen productiebewerking in het labo, dat is een bewerking bij de montage. Maar je kan het natuurlijk ook voor het filmen doen denk ik.

de samyn leeft nog in den tijd da ge nog moest knippen in uw pelicule als montage

de mensheid kan al langer iets omdraaien dan iets knippen

2: de oplossing in de pdf zorgde ervoor dat de personages maar half belicht werden en de achtergrond volledig. Hierdoor kunnen uw personages volgens mij een spookeffect krijgen, ze worden transparant (zeker bij het dragen van zwarte kledij tegenover een heldere achtergrond)

dan zien er uw personages uit als de samyn aja t lelijk spook
ma ga je dan int midden niet een fijne overbelichte strook krijgen


niet als ge het goed doet:
http://people.rit.edu/andpph/text-mattebox.html

Pieter
Pieter
Admin
Admin

Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kaprijke - Brussel

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty tip

Bericht  witkap di mei 26, 2009 9:50 pm

ok ca va

en voor wie et echt ni kan onthoude ge kunt anders die antwoorden in uw rekenmachien steken als een document. Ik denk ni da samyn met zo iets "ingewikkeld" overweg kan.
witkap
witkap

Aantal berichten : 185
Registratiedatum : 22-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Tjoez di mei 26, 2009 10:07 pm

witkap schreef:ok ca va

en voor wie et echt ni kan onthoude ge kunt anders die antwoorden in uw rekenmachien steken als een document. Ik denk ni da samyn met zo iets "ingewikkeld" overweg kan.
ti89+ ftw Laughing

merci voor dit topic!
Tjoez
Tjoez

Aantal berichten : 267
Registratiedatum : 18-05-09
Woonplaats : Antwerpen, Diamond City

http://www.letscookit.tv

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  tom di mei 26, 2009 10:25 pm

ik denk da we nu wel degelijk een I LOVE PIETER topic kunnen maken?

mijn laatste cocktail party was er trouwes een cocktail genaamd: 'sex met pieter'... maar zo ver zou ik nu ook ni willen drijven eigenlijk... (zalige cocktail trouwes)

tom

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 02-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Tjoez di mei 26, 2009 11:14 pm

hahaha what the hell, ik lees nu pas da stuk over zombies en zebra's Very Happy Very Happy
nice!
Tjoez
Tjoez

Aantal berichten : 267
Registratiedatum : 18-05-09
Woonplaats : Antwerpen, Diamond City

http://www.letscookit.tv

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Andreas De Brabandere di mei 26, 2009 11:47 pm

waar vind ge de formule f = ( afstand x breedte(filmbeeld) ) / breedte(achtergrond) terug in de cursus? Ik ben da precies niet tegen gekomen.

Merci voor de samenvatting pieter en wat hebde gij trouwens met zombies?
Andreas De Brabandere
Andreas De Brabandere

Aantal berichten : 248
Registratiedatum : 22-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Gent

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Pieter wo mei 27, 2009 12:03 am

Andreas De Brabandere schreef:waar vind ge de formule f = ( afstand x breedte(filmbeeld) ) / breedte(achtergrond) terug in de cursus? Ik ben da precies niet tegen gekomen.

Die heb ik opgeschreven op de achterkant van blz 42 van het tweede deel. Hebben we dus oefening op gemaakt in de les


Merci voor de samenvatting pieter en wat hebde gij trouwens met zombies?

Zombies zijn de max, ok?!
Pieter
Pieter
Admin
Admin

Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kaprijke - Brussel

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Lee wo mei 27, 2009 12:18 am

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) 1239314974299
Lee
Lee

Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 05-11-08
Leeftijd : 33

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  tom wo mei 27, 2009 1:25 am

www.l4d.com

tom

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 02-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Andreas De Brabandere wo mei 27, 2009 8:57 am

mss is het al wat te laat om het te zeggen maar als extra bij B-winding: het is altijd E.O (emulsie outside) dus dat de emulsie altijd met de kant naar buiten is opgerold.
Andreas De Brabandere
Andreas De Brabandere

Aantal berichten : 248
Registratiedatum : 22-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Gent

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Bladluisje wo mei 27, 2009 9:03 am

nooit te laat.. wie weet leest iemand dat nu nog...ge weet nooit he...
Bladluisje
Bladluisje

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 22-10-08
Leeftijd : 34
Woonplaats : Turnhout

http://www.radiobembem.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Pieter wo mei 27, 2009 9:34 am

Zoals enkele geleerden uit de jaren 90 ons geleerd hebben: - Laat, het is nooit te laat - oh oh oh weeyo -
Pieter
Pieter
Admin
Admin

Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kaprijke - Brussel

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Tjoez wo mei 27, 2009 2:13 pm

Nogmaals bedankt, tis vree goe gegaan.
Nu hopen dat de Serge het nog weet na te vertellen Surprised
Tjoez
Tjoez

Aantal berichten : 267
Registratiedatum : 18-05-09
Woonplaats : Antwerpen, Diamond City

http://www.letscookit.tv

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Torres wo mei 27, 2009 2:54 pm

Tjoez schreef:Nogmaals bedankt, tis vree goe gegaan.
Nu hopen dat de Serge het nog weet na te vertellen Surprised

Is idd goe gegaan... uw pint is binnen pieter :p En wa weetkik ier weer nie van den serge? Heeft ie iets voor?
Torres
Torres
Admin
Admin

Aantal berichten : 422
Registratiedatum : 11-10-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : beselare

http://www.myspace.com/ignoredmusic

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Thomas C wo mei 27, 2009 2:59 pm

Is afgevoerd met den ambulance, kweet ook nie juist wa het is.
En der mag mss iemand op zijn muile geslage worden Laughing
Thomas C
Thomas C

Aantal berichten : 251
Registratiedatum : 22-10-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Turnhout & Brussel

http://www.myspace.com/mindfuckbe

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Torres wo mei 27, 2009 3:01 pm

Thomas C schreef:Is afgevoerd met den ambulance, kweet ook nie juist wa het is.

Wt! Weet iemand hier meer van?

Thomas C schreef:En der mag mss iemand op zijn muile geslage worden Laughing

Haha, ejt serieus were verscheten? :p
Torres
Torres
Admin
Admin

Aantal berichten : 422
Registratiedatum : 11-10-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : beselare

http://www.myspace.com/ignoredmusic

Terug naar boven Ga naar beneden

Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile) Empty Re: Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum