Oplossing muziek id AV wereld
+23
Chiel
witkap
Jonas
billycaron
Koen
Lee
wizzo
maartenparedis
Bert
stevedauwe
JeezY
bart
Britt
Sven
Geert
swaf
Bladluisje
Jan De Vos
Torres
Frederik
Pieter
Thomas C
Andreas De Brabandere
27 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Oplossing muziek id AV wereld
Andreas De Brabandere schreef:Kan er eigenlijk iemand de vragen oplossen?
1) zie pagina 9-10-11
Moet er niet tussen iedere letter een A? Dat is toch wat rondovorm inhoudt? + in de film keert die veiling ook telkens terug, wat gelijk staat met die A of A'? Klopt dit wat ik zeg? Zodanig dat je eigenlijk de volgende structuur krijgt: A - B - A - C - A - D - A -E - A'Britt schreef:Ik heb de slide van de rode vool toen wel in grote lijnen genoteerd.
Episodische structuur --> variatievorm: Rondovorm
A --> bouw van de viool door Buscotti , voor zijn zoon
zijn zwangere vrouw sterft alsook zijn kind.
De viool wordt ingesmeerd met het bloed van de dode vrouw ==> de Red violin
B --> de viool wordt bespeeld in Wenen (18e Eeuw)
De viool wordt hier in een andere context geplaatst : Oostenrijk - Rationalisme.
De viool verplaatst zich door de EU
En we komen terecht in Engeland
C Viool in Engeland , Bij "Pope" (Einde 19e eeuw) (die rijke vent die zijn inspiratie haalt uit seks)
Daarna gaat de viool naar China
D Viool in china (20e eeuw)
Hier moet de viool "zwijgen" , in china zijn geen europese instrumenten toegelaten
E De viool wordt geveild in Canada
Expertise wordt uitgevoerd, men vermoed dat het de fameuze "Red Violin" is
Dit leidt tot een diefstal.
A' --> De eigenlijke veiling in Canada
The end
normaal plaats je tss iedere een A die verwijst naar de veiling die telkens anders word weergegeven of verfilmd. Maar in zijn uitleg schreef hij dit niet neer... dus niet nodig zeker!
JeezY- Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 30-05-09
Leeftijd : 35
Torres schreef:Moet er niet tussen iedere letter een A? Dat is toch wat rondovorm inhoudt? + in de film keert die veiling ook telkens terug, wat gelijk staat met die A of A'? Klopt dit wat ik zeg? Zodanig dat je eigenlijk de volgende structuur krijgt: A - B - A - C - A - D - A -E - A'Britt schreef:Ik heb de slide van de rode vool toen wel in grote lijnen genoteerd.
De viool wordt hier in een andere context geplaatst : Oostenrijk - Rationalisme.
C Viool in Engeland , Bij "Pope" (Einde 19e eeuw) (die rijke vent die zijn inspiratie haalt uit seks)
Hier moet de viool "zwijgen" , in china zijn geen europese instrumenten toegelaten
The end
Zie p24
stevedauwe- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 34
Torres schreef:Moet er niet tussen iedere letter een A? Dat is toch wat rondovorm inhoudt? + in de film keert die veiling ook telkens terug, wat gelijk staat met die A of A'? Klopt dit wat ik zeg? Zodanig dat je eigenlijk de volgende structuur krijgt: A - B - A - C - A - D - A -E - A'Britt schreef:Ik heb de slide van de rode vool toen wel in grote lijnen genoteerd.
The end
Ja daar heb je wel gelijk ik,
de A die er telkens tussen komt is de veiling. tussen de verschillende "episodes" kwam er telkens een stuk over de veiling.
kheb dat toen genoteerd naar hetgeen hij "zei" , want de slide was echt onleesbaar...
Britt- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 26-05-09
De herhaling zit niet alleen bij die veiling maar vooral ook bij de waarzegster... deze zal de verschillende perioden gaan inleiden, die dan elk om beurt samenkomen op de veiling...JeezY schreef:normaal plaats je tss iedere een A die verwijst naar de veiling die telkens anders word weergegeven of verfilmd. Maar in zijn uitleg schreef hij dit niet neer... dus niet nodig zeker!
Bert- Aantal berichten : 157
Registratiedatum : 20-10-08
Leeftijd : 37
De waarzegster komt toch niet elke keer terug in de film voor?
Enkel in het begin
of ben ik nu fout? pff kheb die film toen wel gezien in de les
maar kweet het eigelijk nimmer zo goe
Enkel in het begin
Britt- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 26-05-09
Examens van laatste 3 jaar + antwoorden staan hier. Woepie!
Pieter- Admin
- Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Leeftijd : 35
Juist gekeken ... massa's saai man en in feite, als je pagina 28-29 leert, weet je genoeg. Het kijken leert je niks meer. The red violin bekijken daarentegen doet je wel goed denkek...Torres schreef:http://isohunt.com/torrent_details/30012772/West+Side+Story?tab=summaryGeert schreef:zou ge die torrent ook even willen posten aub?Torres schreef:Heb west side story trouwens ook al binnen ... kzallem straks bekijken en hier ook inhoud neerkletsen, ook al is die waarschijnlijk voor velen al gekend :p
Merci
Je bent idd foutBritt schreef:De waarzegster komt toch niet elke keer terug in de film voor?
Enkel in het begin
Torres schreef:Juist gekeken ... massa's saai man en in feite, als je pagina 28-29 leert, weet je genoeg. Het kijken leert je niks meer. The red violin bekijken daarentegen doet je wel goed denkek...Torres schreef:http://isohunt.com/torrent_details/30012772/West+Side+Story?tab=summaryGeert schreef:zou ge die torrent ook even willen posten aub?Torres schreef:Heb west side story trouwens ook al binnen ... kzallem straks bekijken en hier ook inhoud neerkletsen, ook al is die waarschijnlijk voor velen al gekend :p
Merci
idd, ge weet veel meer door die pagina's in de cursus te leren dan de film te bekijken, want als ge de film bekijkt en hij vraagt op het examen de filmische parameters te vergelijken me de muzikale parameters zijt ge dik gejost :p
trouwens voor mij is dit het meest nutteloze vak dat er bestaat en kdenk dak nie de enigste zal zijn dat da denkt :p
maartenparedis- Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 27-10-08
is the red violin nu een episodische structuur, een rondo vorm of een combinatie van de twee?
wizzo- Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 15-05-09
ja amai, kheb enkel nog maar die eerste 7 blz bekeken en daar heb ik al iets van wa doet dit nu ter zake?
soit, kzal er maar is terug invliegen
Keihandig die link!Pieter schreef:Examens van laatste 3 jaar + antwoorden staan hier. Woepie!
Lee- Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 05-11-08
Ma das allemaal kei easy, ik heb da allemaal al gezien in de muziekschool en shit. Ma die legt da keiraar uit: Harmonie = verticale ordening, ritme = ordening van tijdseenhedenThomas C schreef:ja amai, kheb enkel nog maar die eerste 7 blz bekeken en daar heb ik al iets van wa doet dit nu ter zake?
Lee schreef:Keihandig die link!Pieter schreef:Examens van laatste 3 jaar + antwoorden staan hier. Woepie!
inderdaad! dat examen wordt een makkie zo!
Jan De Vos- Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 18-05-09
Niet iedereen heeft dit reeds gezien op de muziekschool, ik ben ook verward bij al die specifieke termen...
En die link met al die antwoorden is heel bruikbaar... de moeite waard... merci
En die link met al die antwoorden is heel bruikbaar... de moeite waard... merci
Heb hier nog paar vragen die op de achterkant van één van mijn bladen geschreven stonden:
1) wat is een melodie?
reekst noten op een rij
2) waarom gaat het id klassieke muziek niet om wijsjes?
klassieke muziek gaat om verwerking en niet om afronding
3) wat is een wijsje?
een afgerond geheel binnen het stembereik:
- beperkte tessituur (stemomvang) vd gewone mens
- simpel, gemakkelijk te onthouden
- in 1 adem te zingen.
4) Hoe noemen we een melodie in symphonische muziek?
- een thema
5) waardoor zijn melodieuze thema's zo geliefd?
- steunt op herhaling
6) 1-2-3 methode?
- 1 = zin
- 2 = herhaling vd zin met kleine variatie
- 3 = melodie vliegt weg
7) 1-2-3 methode buiten de muziek
filmstudio, leger, lopen, ... (verstaat iemand deze antwoorden, kversta totaal nie waarover da hier gaat)
8 ) waarom vinden mensen muziek melodisch? (deze antwoorden versta ik ook nie te goe)
- te korte elementen, motieven
- te lang, te uigesprongen
Bij elkaar plaatsen en in elkaar laten lopen van oneindige melodie.
Meerdere melodieën (melodie bovenaan, onderaan en tussenin) tegelijkertijd = contrapunt (stemmenweefsel)
1) wat is een melodie?
reekst noten op een rij
3) wat is een wijsje?
- in 1 adem te zingen.
- een thema
- steunt op herhaling
6) 1-2-3 methode?
- 1 = zin
- 3 = melodie vliegt weg
filmstudio, leger, lopen, ... (verstaat iemand deze antwoorden, kversta totaal nie waarover da hier gaat)
8 ) waarom vinden mensen muziek melodisch? (deze antwoorden versta ik ook nie te goe)
Meerdere melodieën (melodie bovenaan, onderaan en tussenin) tegelijkertijd = contrapunt (stemmenweefsel)
Torres schreef:Heb hier nog paar vragen die op de achterkant van één van mijn bladen geschreven stonden:
1) wat is een melodie?
reekst noten op een rij
3) wat is een wijsje?
- in 1 adem te zingen.
- een thema
- steunt op herhaling
6) 1-2-3 methode?
- 1 = zin
- 3 = melodie vliegt weg
bij 7) kunt ge als bv nemen: op uw plaats - klaar - start (bij loopwedstrijd) das een vb van 1-2-3 methode buiten de muziek
stevedauwe- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 01-12-08
da mag dan easy zijn, ik snap nie wa nu bvb. de opstelling van een klassiek orkest te maken heeft met onze richtingKoen schreef:Ma das allemaal kei easy, ik heb da allemaal al gezien in de muziekschool en shit. Ma die legt da keiraar uit: Harmonie = verticale ordening, ritme = ordening van tijdseenhedenThomas C schreef:ja amai, kheb enkel nog maar die eerste 7 blz bekeken en daar heb ik al iets van wa doet dit nu ter zake?
ma soit, tis nie enkel dees vak dus we zijnt al gewoon eh
maar de rest vd cursus is precies al wa interessanter dus tis nie erg
Torres schreef:
Mensen gaan muziek met melodieën gaan associëren omdat het de herkenbare stukjes zijn in muzikale composities.
Iets wat ze onthouden en leuk gaan vinden, iets dat ze bijvoorbeeld ook kunnen gaan fluiten.
Er zijn veel muziekstukken die helemaal niet melodisch gaan klinken omdat die motieven te kort gaan zijn, motieven met 3 noten bijvoorbeeld.
Of waar die "melodien" te lang gaan zijn, waar we dus die herkenbaarheid kwijtgeraken...
Weet er iemand het antwoord op vraag 2?
'Welke essentiële verschillen ontdek je tussen de kortfilm Glas (Bert Haanstra, 1958) en de
kortfilm Luc Peire’s Environment (Jean Mil, 1969).'
'Welke essentiële verschillen ontdek je tussen de kortfilm Glas (Bert Haanstra, 1958) en de
maartenparedis- Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 27-10-08
Verticale ordening komt gewoon overeen met noten boven elkaar spelen of zetten... samenklanken dus in feiteKoen schreef:Ma das allemaal kei easy, ik heb da allemaal al gezien in de muziekschool en shit. Ma die legt da keiraar uit: Harmonie = verticale ordening
Horizontale ordening is noten achter elkaar zetten op een notenbalk, zodanig dat er een melodie ontstaat.
Zo zie ik het toch... het is idd allemaal moeilijker uitgelegd dan dat het in werkelijkheid is.
En merci voor vragen 7 en 8 te verduidelijken
maartenparedis schreef:Weet er iemand het antwoord op vraag 2?
Glas is opgebouwd in een ABA structuur, als ik mij niet vergis is dat niet het geval bij luc peire's environnement.
EDIT: Luc Peier's environment is episodische structuur
billycaron- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 26-11-08
Glas is idd ABA. Environment is episodisch (ABCDE): verschillende filmische experimenten binnen het kunstwerk van Luc Peire volgen elkaar op. Ook te vergelijken met "vrije" vorm in muziek: meer dan twee onderling wezenlijk verschillende muzikale gedachten volgen elkaar op. De totaalindruk van deze kortfilm in vrije vorm leunt echter dicht aan bij de rapsodische opbouw in muziek.
(Iemand die weet wat rapsodische opbouw is?)
(Iemand die weet wat rapsodische opbouw is?)
swaf- Aantal berichten : 172
Registratiedatum : 31-10-08
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» muziek id audiovisuele wereld
» Oplossing examen Belichtingstechnieken 2005-2006
» Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)
» Oplossing examen Belichtingstechnieken 2005-2006
» Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: