Oplossing muziek id AV wereld
+23
Chiel
witkap
Jonas
billycaron
Koen
Lee
wizzo
maartenparedis
Bert
stevedauwe
JeezY
bart
Britt
Sven
Geert
swaf
Bladluisje
Jan De Vos
Torres
Frederik
Pieter
Thomas C
Andreas De Brabandere
27 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Oplossing muziek id AV wereld
Heb ze beiden gezien en kmoe zeggen: GEEN IDEE! :pmaartenparedis schreef:Weet er iemand het antwoord op vraag 2?
'Welke essentiële verschillen ontdek je tussen de kortfilm Glas (Bert Haanstra, 1958) en de
kortfilm Luc Peire’s Environment (Jean Mil, 1969).'
Mss het feit dat bij Glas de muziek eerst de menselijke handelingen ondersteunt (A), daarna volledig identiek loop met de bewegingen van de machine (B) en daarna weer de menselijk handelingen volgt (A). Terwijl bij Luc Piere er 3 verschillende spiegelenvironments voorkomen en er dus een vorm alla A-B-C ontstaat?
Ge moet het mij nu uitleggen, ik ken da allemaal ze, ma ge kunt da veel simpeler uitleggen ookTorres schreef:Verticale ordening komt gewoon overeen met noten boven elkaar spelen of zetten... samenklanken dus in feiteKoen schreef:Ma das allemaal kei easy, ik heb da allemaal al gezien in de muziekschool en shit. Ma die legt da keiraar uit: Harmonie = verticale ordening
Horizontale ordening is noten achter elkaar zetten op een notenbalk, zodanig dat er een melodie ontstaat.
Zo zie ik het toch... het is idd allemaal moeilijker uitgelegd dan dat het in werkelijkheid is.
En merci voor vragen 7 en 8 te verduidelijken
Harmonie: verschillende instrumenten die samen spelen en nie allemaal dezelfde melodie spelen, ma toch gaan ze perfecte samen.
swaf schreef:Glas is idd ABA. Environment is episodisch (ABCDE): verschillende filmische experimenten binnen het kunstwerk van Luc Peire volgen elkaar op. Ook te vergelijken met "vrije" vorm in muziek: meer dan twee onderling wezenlijk verschillende muzikale gedachten volgen elkaar op. De totaalindruk van deze kortfilm in vrije vorm leunt echter dicht aan bij de rapsodische opbouw in muziek.
(Iemand die weet wat rapsodische opbouw is?)
Losse fragmenten achter elkaar die wel rond één thema draaien. Zoals dus gezegd: A-B-C
bart- Aantal berichten : 117
Registratiedatum : 28-10-08
Een totaal vrije vorm in de muziek. de compositie is geheel vrij van vorm.swaf schreef:Glas is idd ABA. Environment is episodisch (ABCDE): verschillende filmische experimenten binnen het kunstwerk van Luc Peire volgen elkaar op. Ook te vergelijken met "vrije" vorm in muziek: meer dan twee onderling wezenlijk verschillende muzikale gedachten volgen elkaar op. De totaalindruk van deze kortfilm in vrije vorm leunt echter dicht aan bij de rapsodische opbouw in muziek.
stijlkenmerken: veelvuldig en niet nauwkeurige vastgelegde tempowisselingen, inspiratie op verschillende volksmelodieën, ...
stevedauwe- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 34
iemand een antwoord op vraag 3 over de film "Tous les matins du monde"?
stevedauwe- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 01-12-08
pagina 40stevedauwe schreef:iemand een antwoord op vraag 3 over de film "Tous les matins du monde"?
stevedauwe schreef:Een totaal vrije vorm in de muziek. de compositie is geheel vrij van vorm.swaf schreef:Glas is idd ABA. Environment is episodisch (ABCDE): verschillende filmische experimenten binnen het kunstwerk van Luc Peire volgen elkaar op. Ook te vergelijken met "vrije" vorm in muziek: meer dan twee onderling wezenlijk verschillende muzikale gedachten volgen elkaar op. De totaalindruk van deze kortfilm in vrije vorm leunt echter dicht aan bij de rapsodische opbouw in muziek.
stijlkenmerken: veelvuldig en niet nauwkeurige vastgelegde tempowisselingen, inspiratie op verschillende volksmelodieën, ...
denk aan bohemian rhapsody van queen, verschillende stijlen en tempo's door elkaar
Jonas- Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 05-01-09
ene misschien is het toch keer handig dat de antwoorden die nu al gegeven zijn in de eerste twee post worden gezet, zodat er een beetje overzicht komt?
Jonas- Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 05-01-09
volgens mij heeft diene iets in zijn gat, anders kunde ni zo een gezicht trekken
witkap- Aantal berichten : 185
Registratiedatum : 22-10-08
http://www.muziekcentrum.be/document.php?ID=2937
Cd behorend tot een 'beeld-muziek-woord relatie' boek met vijf dichtexperimenten van Wouter M. Hessels en vijf blokfluitcomposities van Marc Peire
swaf- Aantal berichten : 172
Registratiedatum : 31-10-08
Spreekt de ervaring?witkap schreef:volgens mij heeft diene iets in zijn gat, anders kunde ni zo een gezicht trekken
Bert- Aantal berichten : 157
Registratiedatum : 20-10-08
Leeftijd : 37
neen enkel de gedachte dat hij met 2 fluiten tegelijk kan spelen...Bert schreef:Spreekt de ervaring?witkap schreef:volgens mij heeft diene iets in zijn gat, anders kunde ni zo een gezicht trekken
en het dragen van sandalen
witkap schreef:
neen enkel de gedachte dat hij met 2 fluiten tegelijk kan spelen...
en het dragen van sandalen
Dat hij met meerdere fluiten tegelijk kan spelen kan wel van pas komen als hij dingen in zijn gat steekt...
Damn ik begin echt homofoob te worden, zal een defensiemechanisme zijn omdat ik nu naar Westside story zit te kijken...
Bert- Aantal berichten : 157
Registratiedatum : 20-10-08
Leeftijd : 37
hmm homofoob dan raad ek de film sex drive is aan (vooral t'einde)
om nog even verder te gaan op de rode viool:
Opbouw:
A veiling van de rode viool te montreal (20e eeuw)
B vioolbouw te cremona (17e eeuw)
A’ veiling van de rode viool te montreal (20e eeuw)
C oostenrijk (klooster + wenen) (18e eeuw)
A” veiling van de rode viool te montreal (20e eeuw)
D Engeland (19e eeuw)
A’’’ Veiling van de rode viool te montreal (20e eeuw)
E China (culturele revolutie) (20e eeuw)
A”” Episode rond de expertise (=F) + onderzoek van de rode viool (=F) + veiling te montreal ( = A’’’’)
A is het bindmiddel tussen de verschillende dramatische opgebouwde episodes in het leven van de viool en op het einde uitgewerkt als zelfstandige episode met climaxstructuur.
Enerzijds wordt bij het begin de toekomst van de viool metaforisch voorspeld door de waarzegster aan de vrouw van de vioolbouwer in 1681.
Anderzijds wordt op het einde van de film de wetenschap ingeroepen om de viool door te lichten --> = verleden
Het is dus een Rondovorm Mét episodische structuur.
Opbouw:
A veiling van de rode viool te montreal (20e eeuw)
B vioolbouw te cremona (17e eeuw)
A’ veiling van de rode viool te montreal (20e eeuw)
C oostenrijk (klooster + wenen) (18e eeuw)
A” veiling van de rode viool te montreal (20e eeuw)
D Engeland (19e eeuw)
A’’’ Veiling van de rode viool te montreal (20e eeuw)
E China (culturele revolutie) (20e eeuw)
A”” Episode rond de expertise (=F) + onderzoek van de rode viool (=F) + veiling te montreal ( = A’’’’)
A is het bindmiddel tussen de verschillende dramatische opgebouwde episodes in het leven van de viool en op het einde uitgewerkt als zelfstandige episode met climaxstructuur.
Enerzijds wordt bij het begin de toekomst van de viool metaforisch voorspeld door de waarzegster aan de vrouw van de vioolbouwer in 1681.
Anderzijds wordt op het einde van de film de wetenschap ingeroepen om de viool door te lichten --> = verleden
Het is dus een Rondovorm Mét episodische structuur.
Britt- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 26-05-09
als hij het vraagt ga ik wel niet telkens "veiling" schrijven, doch wel "Samuel Fucking Jackson". En zo hoort iedereen het te doen.
Pieter- Admin
- Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Leeftijd : 35
Heeft er iemand al een ideetje om het verschil tussen Glas en Luc Peire's Environment te beschrijven?
Chiel- Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 18-12-08
Ie doet nie altijd mee in die veiling-tussenstukken... enkel de laatste 3 of 2 keer denkek, dus je antwoord zou redelijk bescheten zijn :pPieter schreef:als hij het vraagt ga ik wel niet telkens "veiling" schrijven, doch wel "Samuel Fucking Jackson". En zo hoort iedereen het te doen.
Staat hier al ergesChiel schreef:Heeft er iemand al een ideetje om het verschil tussen Glas en Luc Peire's Environment te beschrijven?
Pieter schreef:als hij het vraagt ga ik wel niet telkens "veiling" schrijven, doch wel "Samuel Fucking Jackson". En zo hoort iedereen het te doen.
tis maar gewoon het antwoord uit de cursus hoor
Britt- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 26-05-09
ah ke, heb het gevonden. komt in de sjakos!Torres schreef:Staat hier al ergesChiel schreef:Heeft er iemand al een ideetje om het verschil tussen Glas en Luc Peire's Environment te beschrijven?
Chiel- Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 18-12-08
Torres schreef:Ie doet nie altijd mee in die veiling-tussenstukken... enkel de laatste 3 of 2 keer denkek, dus je antwoord zou redelijk bescheten zijn :pPieter schreef:als hij het vraagt ga ik wel niet telkens "veiling" schrijven, doch wel "Samuel Fucking Jackson". En zo hoort iedereen het te doen.
Banee gij. Of k heb heel slecht geheugen, of die komt er van int begin in ze.
Pieter- Admin
- Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» muziek id audiovisuele wereld
» Oplossing examen Belichtingstechnieken 2005-2006
» Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)
» Oplossing examen Belichtingstechnieken 2005-2006
» Oplossing Examens Filmtechnologie vorige jaren (wie nu nog buist sla ik op zijn muile)
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: