Fotografie
+17
swaf
robert Kohlmann
Stevenvdr
kwinten
Hyun
Thomas C
Geert
mortix@live.be
witkap
Dries
Koen
thibaut
Kikkalk
Torres
oboza
Pieter
Andreas De Brabandere
21 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Fotografie
Weet er iemand wat hij gezegd heeft over het examen? Wat we wel en niet moeten kennen....
Andreas De Brabandere- Aantal berichten : 248
Registratiedatum : 22-10-08
Leeftijd : 35
Re: Fotografie
het enige wat hij zei was "de hoofdzaken". Grote lijnen dus kennen, die ene formule kennen, kleurenwiel goed kennen, dus hoofdkleuren en complementaire kleuren enzo.
Pieter- Admin
- Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
over welke formule heb je het?
Andreas De Brabandere schreef:over welke formule heb je het?
Voor brandpuntafstand te berekenen zeker ?
oboza- Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 04-11-08
Leeftijd : 34
Jaman :p Tfeit dat je da nie weet zegt al genoeg :d
die van de hyperfocale afstand moet je kennen
de geschiedenis is ook belangrijk en vergeet die termen niet ergens in 1 deel bij fotografie.
Kikkalk- Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 03-11-08
fotografie
wat moeten wij hier in godsnaam voor leren ?
ik kan mij moeilijk voorstellen dat we de hele geschiedenis moeten uit het hoofd leren
ik kan mij moeilijk voorstellen dat we de hele geschiedenis moeten uit het hoofd leren
thibaut- Aantal berichten : 109
Die geschiedenis is juist belangrijk... dat moet je zeker kennen!
En post nen keer nie altijd alles in een nieuw topic... kijk eerst eens of het topic al bestaat of nie.
En post nen keer nie altijd alles in een nieuw topic... kijk eerst eens of het topic al bestaat of nie.
sorry, niet gezien
thibaut- Aantal berichten : 109
Kikkalk schreef:Andreas De Brabandere schreef:over welke formule heb je het?
de geschiedenis is ook belangrijk en vergeet die termen niet ergens in 1 deel bij fotografie.
die termen in deel 1 ? welke zijn dat ?
Dries- Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 16-10-08
Leeftijd : 33
en van sensitometrie, wat moeten we daarvan kennen? ook wat sjeezen in grote lijnen neem ik aan ?
Dries- Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 16-10-08
Leeftijd : 33
Ja hoe zit het met sensitometrie? Heeft hij daar niet maar twee lessen over gegeven ofzo? Heeft hij daarin alles besproken?
nog een vraagske. over dat word document van fotografie, het noemt 'cursus fotografie BGM (alleen lezen)' nu ik ga die toch leren omdat iedereen hier zegt dat die geschiedenis belangrijk is. Maar na de geschiedenis en de inhoudstafel van de hoofdstukken heb je nog een deel 'Appendix : Documentatie hedendaagse fotografen'
moet je dit dan ook leren?
nog een vraagske. over dat word document van fotografie, het noemt 'cursus fotografie BGM (alleen lezen)' nu ik ga die toch leren omdat iedereen hier zegt dat die geschiedenis belangrijk is. Maar na de geschiedenis en de inhoudstafel van de hoofdstukken heb je nog een deel 'Appendix : Documentatie hedendaagse fotografen'
moet je dit dan ook leren?
[quote="Torres"]Die geschiedenis is juist belangrijk... dat moet je zeker kennen!
geschiedenis is ni zo belangrijk. tis wel een technisch vak e. ge moe daar gewoon de belangrijkste mense van kenne en wa ze gedaan emmen.
2 jaar gelede heeft hij zelf niets van de geschiedenis gevraagd. dus pin u daar vooral ni op vast. Leer de kleuren en de filters en waarom een bepaalde foto mislukt is en wa de voornaamste begrippen, dan ga ge er al door zen
geschiedenis is ni zo belangrijk. tis wel een technisch vak e. ge moe daar gewoon de belangrijkste mense van kenne en wa ze gedaan emmen.
2 jaar gelede heeft hij zelf niets van de geschiedenis gevraagd. dus pin u daar vooral ni op vast. Leer de kleuren en de filters en waarom een bepaalde foto mislukt is en wa de voornaamste begrippen, dan ga ge er al door zen
witkap- Aantal berichten : 185
[quote="witkap"]
hij stelt 1 vraag over de geschiedenis.
Twee jaar geleden was het nog een andere leerkracht, dacht ik, Fernand geeft pas fotografie van vorig jaar.
en die termen zijn zo die dingen over bits en dpi, en weet niet welke les/hoofdstuk, maar een komt een nederlands-engels woordenboek net achter
Torres schreef:Die geschiedenis is juist belangrijk... dat moet je zeker kennen!
hij stelt 1 vraag over de geschiedenis.
Twee jaar geleden was het nog een andere leerkracht, dacht ik, Fernand geeft pas fotografie van vorig jaar.
en die termen zijn zo die dingen over bits en dpi, en weet niet welke les/hoofdstuk, maar een komt een nederlands-engels woordenboek net achter
Kikkalk- Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 03-11-08
Twee jaar geleden was het nog een andere leerkracht, dacht ik, Fernand geeft pas fotografie van vorig jaar.[/quote]
zitte gij al zo lang in da vak da ge da weet
zitte gij al zo lang in da vak da ge da weet
witkap- Aantal berichten : 185
Kikkalk schreef:
Hoofdstuk 9
sensinometrie
Weet er iemand wat we EXACT moeten kennen van sensinometrie?
Alvast bedankt!!!
Alvast bedankt!!!
mortix@live.be- Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-12-08
Zouden we bijvoorbeeld de verschillende soorten lenzen moeten kennen?
ik bedoel niet objectieven, maar -->bikonvex, plankonvex, ...?
Mvg,
Geert
ik bedoel niet objectieven, maar -->bikonvex, plankonvex, ...?
Mvg,
Geert
Geert- Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 02-11-08
gewoon onthouden convex is bol, concaaf is hol en plan is plat en dan kunde ze zelf vormen.
zouden we de verschillende types van lichtgevoelige cellen moeten kennen?
(slide 16 van hoofdstuk 4)
(slide 16 van hoofdstuk 4)
neen
neen ik geloof het nier
mortix@live.be- Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-12-08
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: