Filmgeschiedenis
+17
Tjoez
Koen
Jappe
Geert
Kristof
Dries
Thomas C
Andreas De Brabandere
bart
thibaut
Torres
kwinten
Bladluisje
witkap
Jonas
Pieter
Hyun
21 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Filmgeschiedenis
Ik had nog zo vraagskes van die examenvragen da ik niet helemaal opgelost krijg.
-geef 5 uiteenlopende redens waarom de gebroeders lumiere, meer nog dan Edison en de Skladanovsky's, de pioniers zijn van de cinema.
ik heb hier op door hun succes van hun voorstellingen, dat ze het verspreid en populair gemaakt hebben, dat hun camera als projector omgebouwd kan worden en zo voor een groot publiek kan vertoond worden. ma ik kom dus niet aan 5.
- situeer hollywood in verschillende periodes.
Beschrijf de werking van Hollywood.
Dit systeem bestond reeds in frankrijk. Verklaar
-geef 5 uiteenlopende redens waarom de gebroeders lumiere, meer nog dan Edison en de Skladanovsky's, de pioniers zijn van de cinema.
ik heb hier op door hun succes van hun voorstellingen, dat ze het verspreid en populair gemaakt hebben, dat hun camera als projector omgebouwd kan worden en zo voor een groot publiek kan vertoond worden. ma ik kom dus niet aan 5.
- situeer hollywood in verschillende periodes.
Beschrijf de werking van Hollywood.
Dit systeem bestond reeds in frankrijk. Verklaar
Andreas De Brabandere- Aantal berichten : 248
Registratiedatum : 22-10-08
Leeftijd : 35
Andreas De Brabandere schreef:Ik had nog zo vraagskes van die examenvragen da ik niet helemaal opgelost krijg.
> pioneers van draaien op wit doek
> 1e filmvertoning
> cinematographe (camera + projector + gemakkelijker te transporteren)
> populair maken idd
> succes voorstellingen
maar feitelijk vinnek tvoorlaatste ent laatste puntje gelijklopend
Andreas De Brabandere schreef: Situeer hollywood in verschillende periodes. Beschrijf de werking van Hollywood. Dit systeem bestond reeds in frankrijk. Verklaar
Eu moelijk ... werking van Hollywood is volgens mij dat alles in dienste van het verhaal staat. Hecht Georges Méliès ook geen belang daaraan? Alles ten dienste van zijn verhaal, illusie via trucage en shit ... massa's rekwisieten en decorstukken enzo gebruiken? Kweetet nie vent ...
Iemand?
Is da nie omtrent de massa-exploitatie vh filmmedium? Geld is belangrijker dan de kunst zelf (althans in Hollywood)..
En dat kan je doortrekken naar Pathé & Gaumont die dat ervoor al toepasten in Frankrijk...
En dan heb je de beginjaren v Hollywood, omtrent 1910, waarin de eerste filmstudio's zich vestigen, en waarbij de filmconcetratie dus verlegd wordt van NY naar LA. Het ontstaan vd 3 Hollywood machten: massa (smaak), ster (acteur/regisseur) & producent (kapitaal), en het creëren vd Hollywoodidolen.
Jaren '20 in Hollywood = ontstaan van genrepolitiek.
...denk'k.
En dat kan je doortrekken naar Pathé & Gaumont die dat ervoor al toepasten in Frankrijk...
En dan heb je de beginjaren v Hollywood, omtrent 1910, waarin de eerste filmstudio's zich vestigen, en waarbij de filmconcetratie dus verlegd wordt van NY naar LA. Het ontstaan vd 3 Hollywood machten: massa (smaak), ster (acteur/regisseur) & producent (kapitaal), en het creëren vd Hollywoodidolen.
Jaren '20 in Hollywood = ontstaan van genrepolitiek.
...denk'k.
AHA! Ken ier eigen notities staan zi bie Léong Gaumont, kikt ek doa :p
"Patheé en Gaumont leggen de basis voor Hollywood-systeem > bioscoopexploitatie"
tis ol dak staan èn ... ma tzal dus idd om het geld gaan dazze heel den boel uitbuiten é
edit: en toen ook nog > tot WO1, na WO1 neemt Hollywood de dominante rol over
"Patheé en Gaumont leggen de basis voor Hollywood-systeem > bioscoopexploitatie"
tis ol dak staan èn ... ma tzal dus idd om het geld gaan dazze heel den boel uitbuiten é
edit: en toen ook nog > tot WO1, na WO1 neemt Hollywood de dominante rol over
aaah is het niet de verticale integratie systeem -> productie, distributie en projectie
Andreas De Brabandere- Aantal berichten : 248
Niemand die toevallig op de computer een samenvatting getypt heeft? Kmoe lik nog redelijk veel en een samenvattingske zou het werk al wa sneller doen gaan ... pffff, weer te laat begonnen é
Moestek ne scanner hebben zou ik u doorsturen wak al heb, maar heb da spijtig genoeg ni ter beschikking, en ook niks da een hoog genoege resolutie heeft om het te fotograferen en door te sturen..
Ben zelf ook nog aant samenvatten (met de hand weliswaar), zit nu aan duitse film en duitse oorlogscinema, dus ge zij niet den enige da nog veel moet doen
Ben zelf ook nog aant samenvatten (met de hand weliswaar), zit nu aan duitse film en duitse oorlogscinema, dus ge zij niet den enige da nog veel moet doen
Ik heb ruw samengevat tot de Belgische film. Vanaf daar benk gestopt me samenvatten omda het nie vooruit ging. Ik moet ook nog vrij veel doen.
http://www.zshare.net/download/60246497013c46c9/
http://www.zshare.net/download/60246497013c46c9/
Ah ! nice ! MSN dude ! Kwil vanacht nie ollene zitn
Kga doorleren wi, we hebben toch niks meer deze week ...
En da stuk hebbek ook al samengevat :p
Kga doorleren wi, we hebben toch niks meer deze week ...
En da stuk hebbek ook al samengevat :p
Ik ga mij een portie caffeïnerijke drankskes halen en ff doorknallen, zoals ge zegt, we hebben toch niks deze week..
hehe, same here..
jonaz- Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 02-11-08
Leeftijd : 36
Mss wa laat, ma ik ga mijn beknopte samenvatting uploaden.
Voor diegenen die het kunnen lezen
http://www.zshare.net/download/6024802741f8a1b4/
Voor diegenen die het kunnen lezen
http://www.zshare.net/download/6024802741f8a1b4/
billycaron- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 26-11-08
Leeftijd : 34
de rien, kundet lezen ?
billycaron- Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 26-11-08
Leeftijd : 34
Ik wel ja, maar is wel MASSA'S beknopt é ... nuja tis meer dan niets Merci vent !
Niks is te laat op de vooravond van een examen
Ik heb twee jaar terug, drie minuten voor de aanvang van een examen is nen bundel multiple choice vragen inclusief oplossingen in men handen gekregen van het vak in kwestie. DAS te laat
Da zijn dan van die mensen da niks delen en alles voor hun eigen willen houden. Zelfs ne post gelezen op een forum van toen waarop ze zeiden: "gelieve niet te veel te verspreiden, anders verliezen we onze voorsprong op de rest." (ging dan over notities en examenvragen die iemand had gekregen van nen hogerejaars)
Lichtjes dégoutant
Ik heb twee jaar terug, drie minuten voor de aanvang van een examen is nen bundel multiple choice vragen inclusief oplossingen in men handen gekregen van het vak in kwestie. DAS te laat
Da zijn dan van die mensen da niks delen en alles voor hun eigen willen houden. Zelfs ne post gelezen op een forum van toen waarop ze zeiden: "gelieve niet te veel te verspreiden, anders verliezen we onze voorsprong op de rest." (ging dan over notities en examenvragen die iemand had gekregen van nen hogerejaars)
Lichtjes dégoutant
merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
weet iemand wie de marx brothers zijn ?
en wat word bedoeld met woody allen 70 ?
weet iemand wie de marx brothers zijn ?
en wat word bedoeld met woody allen 70 ?
thibaut- Aantal berichten : 109
en weet er nu iemand of we diejen truffaut nu wel of niet moete kenne want kheb da nog nie bekeken
truffaut zou ik zeker leren. bekijk l'enfant sauvage is en la nuit américaine en les 400 coups
Laatst aangepast door thibaut op wo mei 20, 2009 1:03 am; in totaal 1 keer bewerkt
Woody allen moej nie kennen.
Marx broertjes= komieken uit de jaren '30, vooral gericht op anarchistische en surrealistische dialogen, vb: Duck Soup uit 1933.
Marx broertjes= komieken uit de jaren '30, vooral gericht op anarchistische en surrealistische dialogen, vb: Duck Soup uit 1933.
kan er iemand wat meer uitleg geven over sunrise van Murnau ?
enige da ik daar van heb opgeschreven in mijn samenvatting is Kammerspielfilm
das ni genoeg zeker? :p
das ni genoeg zeker? :p
tom- Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 02-11-08
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: