Dossier Film & Video
4 plaatsers
Dossier Film & Video
Op 17.12, de dag van de projectie v/d pellicule filmpjes moesten we ook per groepje éen dossier
afgeven omtrent deze oefening. Weet iemand wat daar zoal moet in staan?
Het logische lijkt mij een scenario, een draaiboek, de locatie, de motivatie voor het gekozen verhaal, ...
Maar kan iemand dit met zekerheid zeggen?
afgeven omtrent deze oefening. Weet iemand wat daar zoal moet in staan?
Het logische lijkt mij een scenario, een draaiboek, de locatie, de motivatie voor het gekozen verhaal, ...
Maar kan iemand dit met zekerheid zeggen?
Re: Dossier Film & Video
Staat allemaal in cursus die we gekregen hebben bij opdrachtbeschrijving. Ligt nog in brussel bij mij dus weet het niet uit het hoofd maar elementen die er zeker in moesten staan waren: grondplan met cameraposities, storyboard (foto en tekeningen), f-stop en brandpuntsafstand per shot.
Pieter- Admin
- Aantal berichten : 598
Registratiedatum : 25-10-08
Leeftijd : 35
Hmm,
Foto's niet genomen, f-stop en focaal niet genoteerd...
Da wordt even improviseren denk'k..
Foto's niet genomen, f-stop en focaal niet genoteerd...
Da wordt even improviseren denk'k..
U weze niet alleen, als het op brandpuntafstanden aankomt dan toch.
Pieter- Admin
Waar ik trouwens nog steeds over twijfel:
hadden jullie buiten, meer naar de middag toe, ook een redelijk open diafragma, want ik vond dit nogal onlogisch..?
hadden jullie buiten, meer naar de middag toe, ook een redelijk open diafragma, want ik vond dit nogal onlogisch..?
Constant rond de f/11 gezeten, naar het einde toe, net voor het begon te regenen naar een f/5.6 a f/8 moeten gaan. Is toch niet onlogisch aangezien het bewolkter werd?
Pieter- Admin
Dat niet nee, maar wij zaten rond de f2.8 en soms neigend naar de f2, en dat vond ik vreemd
voor buitenopnames. Nu, rekening houdend met de 200ASA, en het feit dat wij nog hebben
doorgefilmd na de deadline (vanwege een probleempje), wanneer het naar mijn aanzien nog
meer bewolkt was (en inderdaad aan het regenen) kan het misschien...
Nuja, we zullen wel zien zeker.
voor buitenopnames. Nu, rekening houdend met de 200ASA, en het feit dat wij nog hebben
doorgefilmd na de deadline (vanwege een probleempje), wanneer het naar mijn aanzien nog
meer bewolkt was (en inderdaad aan het regenen) kan het misschien...
Nuja, we zullen wel zien zeker.
Dit zou het moeten zijn:
Scenario
Decoupage
Storyboard (gefotografeerd en getekend)
Grondplan
Beeldrapport v.d. shots (nummer, inhoud, lengte, brandpuntafstand, diafragma, ev. licht, ev. fouten)
Scenario
Decoupage
Storyboard (gefotografeerd en getekend)
Grondplan
Beeldrapport v.d. shots (nummer, inhoud, lengte, brandpuntafstand, diafragma, ev. licht, ev. fouten)
Weet er iemand nog (benaderingen voor) de focalen van de télé-, breedhoek- en normaallens van de gebruikte camera?
Thanks.
Thanks.
f/2.8 lijkt me wel heel grote opening, maar ja, dat zien we wel bij ontwikkeling, en zoals zo vaak gezegd: overbelicht > onderbelicht.
Ik zou je graag helpen met die focalen, maar dan moet ik beginnen rekenen met de focaalafstanden die ik wel heb van mn fototoestel en de cropfactor, dus heeft iemand anders een antwoord op de vraag hoeveel tele, normaal en wide was? En had iedereen wel dezelfde lens? Wij werkten met een metallic zoomlens, merk weet ik niet.
Ik zou je graag helpen met die focalen, maar dan moet ik beginnen rekenen met de focaalafstanden die ik wel heb van mn fototoestel en de cropfactor, dus heeft iemand anders een antwoord op de vraag hoeveel tele, normaal en wide was? En had iedereen wel dezelfde lens? Wij werkten met een metallic zoomlens, merk weet ik niet.
Pieter- Admin
die diafragma waarden kunnen wel kloppen want ik heb bij mijn oefening ook bijna constant met zo een waarden gedraaid.
witkap- Aantal berichten : 185
Registratiedatum : 22-10-08
Allright!
Trouwens, die découpage: da komt toch op't zelfde neer als da beeldrapport,
maar dan zonder vermelding van focaal, duur en diafragma?
Trouwens, die découpage: da komt toch op't zelfde neer als da beeldrapport,
maar dan zonder vermelding van focaal, duur en diafragma?
Permissies van dit forum: